لیست اختراعات اسماعيل آب در جوي
يكي از سيستم هايي كه براي حفظ پايداري خودرو و حداكثر ترمزگيري بر روي خودروها نصب مي شود سيستم ترمز ABS است. ABS مخفف AntiBraake Blocksystem است به معني ترمز ضد قفل مي باشد. بسياري از كشورهاي توليدكننده خودرو نصب اين سيستم بر روي خودروهاي توليد شده اجباري است زيرا ترمز ABS نقش بسزايي در كاهش تصادفات و همچنين خسارات جاني و مالي دارد. از آنجا كه قيمت ترمزهاي ABS با كارايي مطلوب گران است بسياري از خودروسازان داخلي و خارجي از نصب اين سيستم بر روي خودروهاي ارزان قيمت امتناع مي كنند و با اين كار از بالا رفتن قيمت نهايي خودرو جلوگيري مي نمايند. حال بايد ترمزي طراحي مي شد كه علاوه بر كيفيت و ايمني بالا، ارزان نيز باشد و همچنين قابل نصب بر روي اكثر خودروها باشد اصول كار ترمزي كه طراحي كرده ام بر پايه تنظيم و كنترل فشار روغن ترمز در پشت ديسك هاي چرخ است و اين كار توسط شيرهاي برقي - سنسورهاي دور - سنسور شتاب - پيستون هاي تنظيم كننده فشار - شيرهاي يك طرفه و واحد كنترل الكترونيكي كه مدلي از يك ميكروكنترلر مي باشد انجام مي شود. در اين ترمز مانند هر ترمز ABS ديگر بايد كنترل سرعت صورت گيرد. اما روشي كه اينجانب ابداع كرده ام متفاوت مي باشد سنسور دور ميزان سرعت چرخ را در حالات مختلف به ميكروكنترلر ارسال مي كند و حال در شرايط بحراني كه نياز به ترمز ABS مي باشد ابتدا يك تنظيم فشار اوليه توسط شير برقي صورت مي گيرد و سپس تغييرات سطح جاده و عوامل ديگر به طور دقيق مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته و بهترين تصميم گرفته مي شود. اين سيستم ترمز ايده آل ترين حالت توقف را براي راننده بوجود مي آورد. اين ترمز علاوه بر اينكه از قفل شدن چرخ ها در هر سطحي از جاده و در هر سرعتي جلوگيري مي كند، كمترين فاصله براي توقف را نيز فراهم خواهد ساخت.
موارد یافت شده: 2